skip to Main Content
Wie zoekt..
ziet jouw advertenties!

Wat is SEA?

De afkorting staat voor Search engine advertising. Oftewel zoekmachine advertenties, het adverteren op zoekmachines. Ook wel bekend als zoekmachines marketing, het gaat hierbij dus (voornamelijk) om tekst advertenties. Deze komen bovenin de zoekresultaten bij zoekmachines. Meest zijn dit de eerste drie, er staat altijd ‘Ad’ voor. Een voorbeeld van zo’n advertentie is:
SEA zoekmachine advertenties Voorbeeld

SEA – Zoekmachine Marketing inzetten

De twee bekendste zoekmachines Google en Bing (Mircosoft) hebben beide hun eigen advertentie platform. Beiden lijken erg veel op elkaar en bevatten vrijwel identieke navigatie en mogelijkheden. Zo is het mogelijk om bij Google adwords en Bing ads aan te geven hoe advertenties er uit moeten komen zien. Het is daarbij heel belangrijk dat de advertenties goed aansluiten bij de zoekwoorden waarop gezocht wordt. Dat zorgt voor een lagere kosten per click (cpc) en een hogere click ratio, dus meer bezoekers.

Q-Marketing en SEA zoekmachine advertenties

Vanuit ons kantoor in Amsterdam werken wij dagelijks aan het optimaliseren van deze advertenties. Maar voor wij een campagne starten wordt eerst uitgebreid onderzoek gedaan naar de producten en diensten die een onderneming aanbiedt. Daar worden de belangrijkste en meest gezocht keywords (zoekwoorden) uitgezocht. Er wordt dan gekeken in wat voor woordgroepen deze terug komen. Vervolgens worden de advertenties aan de hand van deze zoekwoorden en woordgroepen gemaakt. Altijd met de zoekwoorden in beeld een een zogenaamde ‘call to action’ tekst, een aanzet tot klikken op de advertentie.
Uiteraard wordt er vervolgens bijgehouden met welke zoekwoorden, advertenties, sitelinks het beste presteren. Maar ook dag van de week, tijd van de dag en locatie wordt geanalyseerd. Door steeds te optimaliseren worden de resultaten beter, de kosten lager en de opbrengsten stijgen.

Benieuwd hoe wij SEA voor jou kunnen inzetten? Neem gerust contact met ons op.

Back To Top